… هنر عکاسی در نهایت به این امر خلاصه میشود: ثبت و به نمایش گذاشتنِ لذت دیدن؛ تعریف مشاهدات عمیق و حسی
واکر اِونز
عکس اِونز از این فضای داخلی، به صورت فریبندهای ساده است. او در این عکس، دنیایی از جزئیات را به نمایش گذاشته است، از ورقههای مقوایی که برای عایق کردن این خانهی ساده به دیوار چسبانده شدهاند تا پوسترهای تبلیغاتی که به عنوان تزیین به کار رفتهاند. کنایه موجود در این پوسترها از چشم اونز دور نمانده است: دانشآموزان با لباسهای فارغالتحصیلی با دستهای بلند شده به استقبال آینده میروند. ظرافت صندلی گهوارهای چوبی در تضاد با تختههای ساده و ساختار ابتداییِ خانه، قرار میگیرد. با وجود اینکه هیچکس در عکس حضور ندارد، اونز از حضورشان عمیقاً آگاه است؛ این فضای داخلیِ ساده، در واقع خانهای تمیز و مرتب است.
واکر اِونز این عکس از فضای داخلی خانهی یک معدنچی زغال سنگ را، در سفر به مورگانتاون، در غرب ایالت ویرجینیا گرفت. او این عکس را برای برنامهی «ادارهی حفاظت کشاورزی» دولت آمریکا و با هدف نشان دادن تأثیر فقر در مناطق روستایی ثبت کرد. این عکس دربارهی نظمی است که توسط عناصر شخصی بر هم خورده است. نگاه دقیق اونز به این فضای داخلی، آن را باشکوه کرده و عکس به یکی از شاهکارهای عکاسی مستند تبدیل شده است. سبک مشاهدهگرانهی اونز در به تصویر کشیدن فضاهای داخلی، استانداردی را برای این نوع عکاسی تعیین کرد و تأثیر آن را میتوان در تمام عکسهای بعد از جنگ جهانی دوم که از فضای داخلی خانهها گرفته شدهاند، مشاهده کرد.
منبع: What Makes Great Photography: 80 Masterpieces Explained by Val Williams