سیزدهمین شمارهی فصلنامهی هنرهای تصویری، “حرفه هنرمند”، چاپ شد. در بخش عکس این شماره دو مطلب دربارهی اهرام مصر با عناوین: “خئوپس، خفرن و میکرینوس ” نوشتهی ماری سسیل بروویر و “اهرام جیزه و عکاسی” نوشتهی الن دوگ میخوانید. “بسته گومون” نوشتهی خسرو دهقان، “پس از تماشای عکسهای ارنست هولتسر” نوشتهی روبرت صافاریان، “شعر به عنوان درس و دلیل و ضربت” نوشتهی محمدعلی سپانلو، “میرغضبان” نوشتهی تورج حمیدیان، “عکس یادگاری” نوشتهی رضا شیخ، “شاهکاری کار شاهنامه” نوشتهی محمدرضا اصلانی، “پرسه زدن در بازیگوشیهای قاجاری” نوشتهی مهران مهاجر،”عکاسی یادگاری و مستندنگاری قاجاری” نوشتهی امیرشهاب رضویان، “مصورسازی سفرنامه ها” نوشتهی محمدستاری، “حاکم طبس” نوشتهی نسرین ترابی، “زوال یک باغ” نوشتهی بهنام کامرانی و “سالشمار عکاسی ایران در دورهی قاجار”، مطالبی است که در بخش عکاسی قاجار می توانید بخوانید.
پنجرهی عقبی بخش عکس به نوشته ای از آیدین آغداشلو به نام “دو نامهی عاشقانه از ناصرالدین شاه” اختصاص دارد.
بخش نقاشی این شماره نیز مطلبی است از آیدین آغداشلو با عنوان”مقدمه ای بر نقاشی قاجاری”. دیگر مطالب این بخش عبارتند از “روح زمان و روح هنر قاجار” نوشته ی آریاسپ دادبه، “انقلاب میجی” نوشتهی پنه لوپه ماسون، “زایش سنت، نمایش تجدد” نوشتهی روئین پاک باز، “نقاشی قاجار و تجربه ی مدرنیته” نوشته ی ثمیلا امیرابراهیمی، “تصاویر چاپ سنگی عهد قاجار” نوشتهی اولریش مارزولف و “میرزا حسن بن آقاسید میرزای اصفهانی” نوشتهی علی بوذری. پنجرهی عقبی این شماره از بخش نقاشی را نوشته ای از جواد مجابی به نام “نگاهی به تابلوی استنساخ” گشوده است.
در آخرین بخش این مجله مطالب زیر آمده است: “اثر هنری به مثابه ی یک شیء” نوشته ی ریچارد ولهایم، “مدرنیته و هویت شخصی” نوشتهی آنتونی گیدنز، “نقاشی زندگی مدرن” نوشتهی تیموتی جی کلارک، “مدرنیسم در اثر هنری” نوشتهی ویکتور برگین، “زمین در حضیض” نوشتهی پل ویریلیو و “تصویر نامتناهی صحرا و بازنمایی های آن” نوشته ی مونیرا خمیر.
لطفا آدرسی بمن بدهید که بتوانم این مجله راخریداری کنم بسیار ممنون می شوم
لطفا درباره موزه مطلب بنویسید
خیلی عالی بود
خوب بود