هنرآگه – شماره ۳
10,000 تومان
هنرآگه – شماره ۳
چاپ تمام
توضیحات
توضیحات
آیا هر اثری را که یک هنرمند تولید میکند را میتوان هنر نامید؟ و آیا مجاز هستیم آنها را به «بفروش» و «نفروش» تقسیمبندی کنیم؟
امروزه بیشتر آثار هنری تولیدشده «تأویلی» هستند. به این معنی که خوانشی از دنیای اطراف خود هستند. از دنیای پیرامون خود میگیرند و دوباره به دنیای پیرامون خود پس میدهند. اما آثار «تألیفی» آثاری هستند که مؤلفهی جدیدی به دنیای پیرامونی خود اضافه میکنند و از نظر تاریخ هنر ماندگار خواهند ماند. آثاری که تصادفی به وجود نیامدهاند و تولید مؤلفه همراه با «نظریه» بوده است. این است. منظور از نظریه، آن ساز و کار دقیق هنری است و اینکه رویکرد هنمرند «روشمند» باشد و روی «کنش هنری» تمرکز کرده و «خلاقیت هنری» را در چهارچوبی منظم مد نظر قرار بدهد. پس بهتر است به جای معیار فروختنی و یا نفروختنی بودن، معیار تأویلی و یا تألیفی بودن را جانشین کنیم.
فهرست
• سخن سردبیر
• گزارش ماه
– تاریخچهی جایزه ترنر و نامزدهای آن
– جایزه ترنر
– برنده جایزه ترنر ۲۰۱۵ گروه اسمبل
– نامزد ترنر ۲۰۱۵ بانی کمپلین
– نامزد ترنر ۲۰۱۵ جنیس کربل
– نامزد ترنر ۲۰۱۵ زیر ساخت نیکولو ورمز
• نقد و بررسی
– نگاه کنید انسانی کشته میشود
– اگر تاج خاری نیست، خودی هست که بر سر نهید
– مکالمه در سه روز
– سایهی عنوان بر کنش آثار
– سونات لیمویی
– مواجه اتفاقی
– خطهای خطرنج سقراطی چه میگویند؟
– کمی نزدیکتر
• ویترین
• پرسه زنی
– عکاسی و نظریه
– مجموعه لوسین فروید دستاوردی برای مردم
– جدال پیشکسوتها ۲
• مقالات
– بدن به مثابه دراماتورژی (نمایشپردازی) سیال: هنر اجرا، بدنمندی و ادراک
– پرسش تصویر خیانت تصویر
• گفتگو
– راه دشوار نظریه – گفتگوی دکتر افسانه کامران و مهدی مقیمنژاد درباره کتاب عکاسی و نظریه
• تریبون
– در ستایش نادانی
• شهرستان
– بر مدار جریانهای معاصر
اطلاعات تکمیلی
اطلاعات بیشتر
تعداد صفحات | ۶۸ صفحه مصور رنگی |
---|---|
قطع | |
نوبت چاپ | |
انتشارات |
نقد و بررسیها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.