دومین نمایش انفرادی عکس شقایق سعیدی با عنوان «این سبزه تماشاگه اوست»  از ۲ شهریور ۱۴۰۳ در گالری شیدایی به نمایش درمی‌آید.

شقایق سعیدی سعی در کشف دنیای درون و بیرون از خود دارد و جنبه‌های عمیق‌تری از روان و جان انسانی را در آثارش پی می‌گیرد. او در مجموعه جدید خود با نگاهی به پنجره و گوشه چشمی بر خیام، تلنگری از دربند بودن انسان را برخلاف تصورمان از پنجره همچون مفری برای رهایی ، بازتاب می‌دهد. 

شقایق سعیدی در استیتمنت نمایشگاه می‌گوید: « در جهان امروز، شهرها به‌مثابه آینه‌هایی هستند که پیچیدگی‌ها، تضادها و تناقضات وجودی انسان را بازتاب می‌دهند‌. در این مجموعه عکس‌ها، به دنبال کشف و بازتاب جنبه‌های عمیق‌تر از زندگی شهری و جلوه‌های آن هستم.

پنجره، فراتر از یک انعکاس ساده، دروازه‌ای است رو به ژرفای خویشتن. در مشاهده‌ی جهان بیرون از میان این پنجره، نیم‌نگاهی خواهیم انداخت به درون رؤیاها، آرزوها و امیال نهفته در دل. و آنگاه، پنجره به آیینه‌ای بدل می‌شود که بازتابی از آرزوها و رؤیاهای عمیق و پتانسیل درون را به یاد می‌آورد. هر بار که از این پنجره به بیرون می‌نگریم، به سفری درونی نیز می‌رویم، سفری که ما را با حقیقت وجودی‌مان و آنچه در اعماق قلبمان می‌خواهیم، پیوند می‌دهد. پنجره، پلی است میان دنیای بیرون و جهان درون، برخلاف تصورمان پنجره همواره بیانگر امید و مفری برای رهایی نیست ، گاه پنجره‌ها تلنگری هستند از دربند بودن و گیر افتادن انسان.

این مجموعه عکس‌ها، تلاشی است برای به تصویر کشیدن این اندیشه که شهرها و زندگی شهری تنها یک واقعیت فیزیکی نیستند، بلکه بازتابی از روح و روان انسان را نیز شکل می‌دهند و دعوتی هستند به تأمل درباره مرزهای میان واقعیت و خیال و به چالش کشیدن تصوراتمان از زندگی شهری. امیدوارم این تصاویر بتوانند بینندگان را به سفری درونی ببرند، جایی که بتوان زیبایی و پیچیدگی‌های زندگی را در پس هر پنجره و در هر بازتابی از نو کشف نمود.»

شقایق سعیدی متولد ۱۳۵۵ از تهران است و تحصیلات آکادمیک او درزمینه‌ی مهندسی شیمی و فعالیت در زمینه‌های مختلف هنری از او هنرمندی جستجوگر ساخته تا تحیرش از جهان شناسا و ناشناخته‌ها را با مدیاهای مختلف کنار هم نظم دهد.

نمایش «این سبزه تماشاگه اوست» دومین تجربه‌ی انفرادی عکسِ این هنرمند روز جمعه ۲ شهریور از ساعت ۴ عصر تا ۸ شب در گالری شیدایی به آدرس میدان هفتم تیر، میدان بهار شیراز، خیابان بهار شیراز، شماره ۱۴۹، واحد ۱ با شماره تماس ۸۸۸۱۵۵۳۹ گشایش می‌یابد.

نمایشگاه تا  23 شهریور در گالری شیدایی برقرار است.

‎ساعات بازدید:
‎یکشنبه تا پنج‌شنبه: ۳ عصر تا ۷:۳۰ شب
جمعه‌ها: ۴ عصر تا ۸ شب
‎گالری روزهای شنبه تعطیل است.

‎آشنایی و اطلاعات بیشتر درباره شقایق سعیدی