دوازدهمین شماره ماهنامه دیده به مجموعه ریوایند اثر محمدرضا میرزایی میپردازد. زانیار بلوری در متنی به بررسی این مجموعه پرداخته که آن را رامین صدیقی برای نسخه انگلیسی دیده ترجمه کرده است. بلوری درباب این مجموعه مینویسد: «عکسها در این مجموعه برای عکاس تکههایی از خاطراتش هستند؛ خاطراتی که ذات دوربین عکاسی، آنها را از متن زندگی جدا کرده و در حافظهٔ خود به شکل تصویر ثبت کرده است؛ خاطره به مثابهٔ تصویر عکاسانه و نه برعکس (در این عکسها خاطرات تبدیل به تصویرعکاسانه میشوند و اصولا متفاوت است با تبدیل تصاویر عکاسی به خاطره که خود به خود و به مرور زمان روی خواهد داد.). عکاس با rewind خاطرات خود در واقع ما را به مواجههای مطلق با تصاویر عکاسی فرا میخواند. در اینجا هدف شریک شدن در خاطرات عکاس نیست بلکه هـدف، در واقع، تبدیل به مواجههٔ مطلق با تصاویر میشود، مواجهه با خود عکاسی و با مفهوم آن.»
دوازدهمین شماره ماهنامه دیده منتشر شد
دوازدهمین شماره ماهنامه دیده به مجموعه ریوایند اثر محمدرضا میرزایی میپردازد. زانیار بلوری در متنی به بررسی این مجموعه پرداخته که آن را رامین صدیقی برای نسخه انگلیسی دیده ترجمه کرده است. بلوری درباب این مجموعه مینویسد: «عکسها در این مجموعه برای عکاس تکههایی از خاطراتش هستند؛ خاطراتی که ذات دوربین عکاسی، آنها را از متن زندگی جدا کرده و در حافظهٔ خود به شکل تصویر ثبت کرده است؛ خاطره به مثابهٔ تصویر عکاسانه و نه برعکس (در این عکسها خاطرات تبدیل به تصویرعکاسانه میشوند و اصولا متفاوت است با تبدیل تصاویر عکاسی به خاطره که خود به خود و به مرور زمان روی خواهد داد.). عکاس با rewind خاطرات خود در واقع ما را به مواجههای مطلق با تصاویر عکاسی فرا میخواند. در اینجا هدف شریک شدن در خاطرات عکاس نیست بلکه هـدف، در واقع، تبدیل به مواجههٔ مطلق با تصاویر میشود، مواجهه با خود عکاسی و با مفهوم آن.»