شرکت سیگما اعلام نمودهاست که ۱۰ لنز خود را برای استفاده با دوربینهای دیجیتال آماده نموده است. اخیرا تقاضا برای لنزهای بهینه شده برای استفاده با دوربینهای دیجیتال با افزایش سریع تعداد دوربینهای SLR دیجیتال به سرعت افزایش مییابد. شرکت سیگما که تولید سری لنزهای دیجیتال (DG) خود را در سای ۲۰۰۰ آغاز نمود تا کنون ۱۳ لنز دیجیتال را در لیست تولیدات خود دارد. اکنون ۱۰ لنز تله فتوی EX جدید شامل سه لنز با فاصله کانونی ثابت (APO 300mm F2.8 EX, APO 500mm F4.5 EX APO 800mm F5.6 EX) به بازار معرفی شده است که راندمان بالایی را با دوربینهای تک لنز انعکاسی (SLR) دیجیتال نشان میدهند. این لنزها عبارتند از:
APO 50-500mm F4-6.3 EX DG
این لنز در تمام محدوده ۵۰ م.م. استاندارد تا ۵۰۰ م.م. اولترازوم خود سطح دقت بسیار بالایی را نشان می دهد. استفاده از ۴ المان ویژه با پراکندگی نوری کم (SLD) در این لنز خطاهای رنگی را بطور موثری کاهش داده است. راندمان نوری بالا در تمام محدوده زوم تایید شده است.
APO 70-200 mm F2.8 EX DG
این لنز تله فتو زوم دارای حداکثر دیافراگم بالای F2.8 است که در تمام محدوده زومت ثابت است. برای اطمینان از تصاویر با کیفیت بالا (نظیر یک لنز با فاصله کانونی ثابت) در تمام محدوده زوم از ۴ المان شیشها یویژه با پراکندگی نوری کم در این لنز استفاده شده است.
APO 80-400mm F4.5-5.6 EX DG OS
این لنز دارای سیستم ثابت کننده تصویر نوری (OS: Optical Stabilizer) میباشد که با استفاده از ۲ سنسور درون لنز حرکات افقی و عمودی دوربین را تشخیص می دهد. با حرکت دادن بخشی از سیستم اپتیکال لنز حرکت صورت گرفته خنثی میشود. این سیستم در خنثی کردن حرکات دوربین بسیار موثر عمل می کند.
APO 100-300mm F4 EX DG
این لنز تله فتوی زوم دارای دیافراگم بزرگ F4 در تمام فواصل کانونی است. با تنزل حداقل در نور، روشنایی عالی محیطی را ایجاد می نماید. این لنز برای دوربینهای SLR دیجیتال ایده آل است.
APO 120-300mm F2.8 EX DG
این لنز حتی در فاصله کانونی 300mm دیافراگم F2.8 را به شما میدهد و می توانید بدون نیاز به تغییر نقطه مورد نظر با خیال راحت ترکیب بندی عکستان را انجام دهید.
APO 300-800mm F5.6 EX DG
این لنز محدوده تله فتو از ۳۰۰ م.م. تا حد اولترازوم ۸۰۰ م.م. را پوشش میدهد. با تغییر پیوسته زاویه دید از ۸.۲ درجه تا ۳.۱ درجه در انتخاب ترکیب بندی مورد نظر آزادی عمل زیادی خواهید داشت.
APO 180mm F3.5 EX DG
با سیستم فوکوس شناور داخلی لنز طول لنز همیشه ثابت است. با این تکنیک خطاهای کروی و استیگمات لنز بخوبی تصحیح شده و راندمان اپتیکی بالایی از بی نهایت تا ماکروی ۱:۱ ارائه می دهد.
APO 300mm F2.8 EX DG
دراین لنز از دو المان شیشه با پراکندگی نوری فوق العاده کم ELD برای ایجاد تصاویری شارپ و با کنتراست بالا استفاده شده است. در پشت لنز می توان نگهدارنده فیلتر را قرار داد و از فیلترهای پلاریزه دایروی در آن استفاده نمود.
APO 500mm F4.5 EX DG
استفاده از شیشه ELD رزولوشن بالایی را در تمام دیافراگم ها ایجاد نموده است. در این لنز از سیستم جازنی فیلتر در نزدیکی پشت لنز استفاده شده که استفاده از فیلترهای پلاریزه دایروی را امکانپذیر نموده است.
APO 800mm F5.6 EX DG
استفاده از شیشه ELD رزولوشن بالایی را در تمام دیافراگم ها ایجاد نموده است. در این لنز امکان جازنی فیلتر در نزدیکی پشت لنز قرار دارد که استفاده از فیلترهای پلاریزه دایروی را امکانپذیر نموده است.
سلام وخسته نباشید به آقا رضا :
من مقاله های قبلی را در مورد فاصله کانونی وعمق میدان کامل خوندم ولی آخرش اون عددی که برای دیافراگم اون گوشه لنز مینویسه رانفهمیدم چیه؟ واحدش چیه؟یه مغایرت هم توی دوربینهای پاناسونیک سریfz3وfz10 دیدم تو اولی نوشته
(f=4.6-55.2mm(35-420mm
دومی نوشته (f=6-72mm(35-420mm),برای مدلfz20
نوشته: f=6-72mm(36-432mm لطفا ارتباط این اعداد را با هم بگوئید. با تشکر فراوان .
با سلام
این اعداد محدوده فاصله کانونی لنز هستند. عدد کوچکتر فاصله کانونی در حالت
واید لنز و عدد بزرگتر فاصله کانونی در بیشترین حالت تله یا بیشترین زوم لنز
است. با تقسیم عدد بزرگ بر کوچک بزرگنمایی یا زوم لنز شما به دست می آید.
اعدادی که درون پرانتز می نویسند همین ها هستند منتها در مقیاس فیلم ۳۵ م.م.
چون عکاسان معمولا فاصله کانونی دوربینهای نگاتیوی را می شناسند، رد مشخصات
دوربین معادل ۳۵ م.م. لنزهای دیجیتال هم ذکر می شوند تا این افراد بتوانند
مقایسه نمایند. در مقیاس نگاتیو فاصله کانونی زیر ۵۰ واید، ۵۰ م.م. نرمال و
بالای ۵۰ تله محسوب می شود.
موفق باشید
شهبازی
it is urgent please. can you tell me about SIGMA representative in Tehran ,I am looking for SIGMA TEL or address in Tehran. thanks
Alireza
با سلام مجدد :
از اینکه در مورد اعداد رو لنز منو روشن کردی ممنون
ایشالا بتونم جبران کنم.یه راهنمائی میخواستم :
میخواهم یهpanasonic dmc-fz5بخرم میبینم فوکوس دستی نداره از یه طرف دوربین کاملیه با قیمت خوب اصفهان ۳۵۵.۰۰۰تومان( به نظر شما برای فوکوس مشکلی ندارم؟مقاله fz5 را هم که نوشته بودی خوندم
اونجاهم جزو معایبش بود .یه دوستام میگه اگه فوکوس
دستی نداشته باشی توشب مشکل بتونی فوکوس کنی!!!چیکار کنم ؟
با تشکر مجید از اصفهان.
سلام
کاش قیمت هاشون رو هم میزدی.