این مجموعه نوعی آلبوم خانوادگی است. پس از مدتی رفت و آمد و حضور در آنجا و گذراندن اوقات خوش  با آن‌ها، احساس کردم تقریباً عضوی از خانواده هستم.

آندرس پیترسن

مجموعه عکس‌های آندرس پیترسن از یک بار شبانه به درستی جایگاه خود را به عنوان یکی از قدرتمندترین مجموعه‌های عکس‌های مستند دهه ۱۹۷۰ حفظ کرده است. کافه له‌میتز در منطقه “سنت پائولی” هامبورگ واقع شده بود و اگرچه این منطقه بدنامیِ خاصی داشت و بار، مشتریان گوناگونی را جذب می‌کرد، اما برای پیترسن، کافه له‌میتز به مکانی آشنا تبدیل شد که در آن شناخته و مورد استقبال قرار می‌گرفت. عکس‌های او داستان‌های صمیمی و گاه گرافیکی افرادی را روایت می‌کند که به این بار رفت و آمد می‌کردند و اعضای یک جامعه کوچک و صمیمی بودند.

برای پیترسن، فضای بسته کافه اهمیت زیادی داشت؛ این فضا به او امکان داد تا صمیمیتِ روابط میان مشتریان کافه را به تصویر بکشد و خود را در دوستی نزدیکی با مردان و زنانی که در طول مدتِ طولانی از آن‌ها عکاسی می‌کرد قرار دهد. این تصویر زنی را نشان می‌دهد که مستقیم به دوربین خیره شده است. برخی از مشتریان به او نگاه می‌کنند، اما اکثر آن‌ها پشت به عکاس نشسته‌اند. با وجود اینکه تمرکز اصلی روی زن است، پیترسن تمام عناصر صحنه را از دکوراسیون کافه تا جمعیت مشتریان ثبت کرده تا تصویری پُر از فعالیت و جذابیت خلق کند.

منبع: What Makes Great Photography: 80 Masterpieces Explained by Val Williams