911209

جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۹۱ نمایشگاه گروهی عکس با عنوان «حریم شخصی» در گالری فردوسی فرهنگسرای جهاد دانشگاهی مشهد افتتاح می‌شود.
سبا اسماعیل‌زاده، داوود اشراقی، محمدحسین امین التجاری، فرزاد باقرزاده، بهناز برابریان، هنگامه پوستچینیان، هانیه توسلی، مریم خوسفی، مهسا ذبیح اللهی، شقایق شفیعی، هانیه شیخ احمدی، سمیه صاحبی آبکوه، ناهید صدیقی، فرزانه صفدری، علیرضا صفرزاده، میلاد فراهانی، محمدحسین قاسمی، فرناز قندی، ندا قندهاریئن، ریحانه کاظم‌زاده، شبنم کفاش، عاطفه کمالی، سوسن لایق، ناهید محققی، سمیه محمدی پارسا، سارا معین درباری، حبیبه موسوی، افسانه مهدوی، فاطمه نعمت شاهی، شیدا نیازمند، سودابه نورانی، مائده هندی، نسترن هنرور و غزاله یزدان پرست دانشجویان مقطع کار‌شناسی رشته ارتباط تصویری موسسه آموزش عالی فردوس مشهد هستند که زیر نظر «کیارنگ علایی» درس عکاسی تخصصی را گذرانده‌اند.

در این نمایشگاه ۷۰ تک عکس و ۵ مجموعه عکس در اندازه‌های ۶۰×۴۰ و ۷۰×۱۰۰ به صورت چاپ روی کاغذ عکاسی و شاسی ارائه می‌شود. عکس‌ها بر اساس پروژه‌های موضوعی در طول ترم عکاسی شده‌اند.
کتاب نمایشگاه نیز به انتشار رسیده و در بخشی از مقدمه کتاب به قلم مدرس دوره می‌خوانیم: «عکس‌ها یک کشف‌اند؛ کشف لایه‌های ناشناخته وجود خودمان در اشیاء و خرت و پرت‌ها و خنزر پنزر‌های این زندگی که‌گاه نمی‌دانیم به چه علت اطرافمان را این همه پر کرده‌اند. حتما باید قرابتی میان ما و آن‌ها وجود داشته باشد. باید خصیصه‌ای مشترک و نامالوف میان ما و آن‌ها وجود داشته باشد که در جریان پر شتاب زندگی که تمرکز و حوصله را از همه ساکنین این عصر گرفته است، عکاس درنگی بایستد و به ثبت این خنزر پنزر‌ها بپردازد. در حقیقت عکس‌ها، جلوه‌های مختلف و متفاوت راوی هستند؛ پاره‌های تن عکاس. که به اشکال مختلف سعی در واگویه قرابت‌های او با پدیده‌های ساده و پیش پا افتاده جهان اطرافش دارند. به قول بودریار؛ به جای آتش آسمانی که بر سر شهرهای غرق در گناه فرود بیاید، امروز این عدسی دوربین عکاسی است که همانند لیزر، واقعیت پیش پا افتاده را می‌شکافد…»

نمایشگاه گروهی حریم شخصی در ساعت ۱۸ عصر جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۹۱ افتتاح می‌شود و تا چهارشنبه ۱۶ اسفند صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۲ و عصر‌ها از ساعت ۵ تا ۷ پذیرای علاقه مندان است.
نگارخانه فردوسی: مشهد، خیابان ابن سینا، سه راه ادبیات، فرهنگسرای جهاد دانشگاهی