در جهان امروز که جهان لحظه‌ها و فرصت هاست، عکس و هنر عکاسی را می‌توان از قوی‌ترین ابزار هنر معاصر به شمار آورد که به عنوان چشم سوم انسان، ناب‌ترین لحظات عرفانی و انسانی را به قاب تصویر می‌کشد تا ماندگار شوند. از این رو، بخش عکس بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم می‌کوشد تا با فراهم کردن فضایی غیررقابتی و با بهره‌مندی از آثار هنرمندان و اساتید برجسته عکاسی کشور، تصویری تازه از هنر عکس و عکاسی عرفانی مذهبی ایران را در معرض تماشای علاقه مندان قرار دهد.

از این رو، هنرمندان و عکاسان علاقه‌مند به حضور در این نمایشگاه گروهی می‌توانند با ارسال آثار خود در این نمایشگاه شرکت نمایند.

لازم به ذکر است که بخش عکس نمایشگاه همزمان با ایام مبارک ماه رمضان و در مراسمی با حضور وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شده و آثار برگزیده پس از پایان نمایشگاه قرآن، در چند کشور اسلامی دیگر به نمایش در خواهند آمد.

موضوعات:
قرآن کریم، نماز و نیایش، عید فطر، حج و مناسک آن، مراسم معنوی اعتکاف، مراسم نورانی شب‌های قدر، سفره‌های افطاری، قرآن در سایر کشور‌ها، مراسم عزاداری اباعبدالله حسین (ع)، قرآن در مراسم‌های آیینی و لحظات معنوی اردوهای راهیان نور.

شرایط شرکت:
۱- شرکت در نمایشگاه برای همه عکاسان آزاد است.
۲- هر عکاس می‌تواند حداکثر با ۱۰ عکس به صورت تک عکس در نمایشگاه حضور داشته باشد.
۳- عکس هاباید با فرمت jpeg و۳۰۰ dpi بااندازه ضلع بزرگ حداکثر ۳۰ سانتی‌متر و ضلع کوچک حداقل ۲۰سانتی‌م‌تر در قالب CD یا DVD ذخیره و ارسال شوند.
۴- فایل عکس‌ها را با نام فامیل خود به حروف انگلیسی و شماره ۱ تا ۱۰نامگذاری کنید.
۵- درون cd فایلی ذخیره کنید که حاوی اطلاعات عکاس شامل نام و نام خانوادگی، شماره تماس ثابت و همراه، آدرس ایمیل، نشانی دقیق محل سکونت موجود باشد.
۶- فایل‌های آسیب دیده و فاقد کیفیت چاپ بازبینی نمی‌شوند.
۷- متقاضی متعهد می‌شود که عکس‌های ارسالی متعلق به خود اوست و مسئولیت اخلاقی و حقوقی آن را به عهده می‌گیرد وبرگزارکننده هیچ مسئولیتی درقبال این موضوع ندارد.
۸- برگزار کننده حق استفاده از عکس‌های بخش عکس را برای چاپ در کتاب، بروشور یا انتشارات مربوط به نمایشگاه با ذکر نام عکاس برای خود محفوظ می‌داند.
۹- ارسال اثر و شرکت در بخش عکس به منزله قبول مفاد فراخوان است.

اعضای هیات انتخاب متعاقباً اعلام خواهد شد.

 این نمایشگاه غیر رقابتی بوده و به کلیه آثار حاضر در نمایشگاه علاوه بر گواهی شرکت و لوح تقدیر مبلغ نهصد هزار ریال به ازای هر عکس به عنوان حق الزحمه پرداخت خواهد شد.
مهلت دریافت آثار: حداکثر تا ۲۰ تیرماه ۱۳۹۱ خواهد بود و با توجه به برگزاری نمایشگاه در ۲۵ تیر، این مهلت تمدید نخواهد شد.

نشانی دبیرخانه: تهران، خیابان شهید بهشتی، بعد از تقاطع مدرس، پلاک ۲۶۳، طبقه سوم، واحد عکس
پست الکترونیک aks.quran@gmail.com
برای هماهنگی بیشتر با شماره تماس ۰۹۱۲۵۴۹۷۰۰۶ تماس بگیرید.