901210

بی‌تردید عکاسی را باید یکی از تأثیرگذار‌ترین و وسیع‌ترین رسانه‌های هنر معاصر به حساب آورد. رسانه ای که هم در شکل مستقل خود و هم با همزیستی‌اش در کنار سایر رسانه‌ها به یکی از توانمند‌ترین ابزارهای بیانی هنرمند معاصر بدل شده است. با این وصف، این پروژه بر آن است تا با مشارکت حداکثری جامعه عکاسی و با در نظر گرفتن تمام پتانسیل‌های این رسانه روشی سودمند را برای ارایه و فروش عکاسی اندیشمندانه در فضای هنر معاصر ایران تدارک ببیند. از همین روی موضوع این نمایشگاه به عهده هنرمند و برداشت شخصی او از تجربیات زندگی گزارده شده است.
 «عکس صبا» تلاش دارد تا به دور از هرگونه موازی کاری در فضایی غیررقابتی برآیندی حقیقی از عکاسی جدی عکاسان ایرانی را هر ساله در معرض دید علاقه مندان و خریداران عکس قرار دهد.

شرایط شرکت:
موسسه فرهنگی و هنری صبا و هیات برگزاری «عکس صبا» از هنرمندان سراسر ایران در هر سن و گرایشی دعوت می‌کند تا در صورت تمایل جهت شرکت در این گردهمایی، آثار خود را با توجه به شرایط مندرج در فراخوان ارسال نمایند. لازم به ذکر است که هیات انتخاب از میان آثار رسیده، با درنظر گرفتن ابعاد کیفی و فضای نمایشگاه آثار را انتخاب خواهند کرد.
۱- شرکت در نمایشگاه برای همهٔ هنرمندان عکاس آزاد می‌باشد.
۲- الزامی است، هنرمندان عکاس آثار خود را صرفا به شکل مجموعهٔ عکس همراه با بیانیه شخصی (Statement) در (حداکثر۱۰۰ کلمه) ارسال نمایند.
۳- آثارهنری اعم از (چیدمان، هنردیجیتال و…) با تاکید بر محوریت عکس قابل پذیرش است، لذا کلیه هنرمندانی که آثارشان در این حیطه می‌گنجد لازم است بنا به صلاحدید خود پیش طرحی قابل فهم را به هیئت انتخاب ارایه دهند.
۴- هر هنرمند می‌تواند ۲ مجموعه عکس ارایه نماید.
۵- دبیرخانه از پذیرش تک عکس‌های پراکنده معذور است.
۶- دبیرخانه فایل‌های آسیب دیده و فاقد کیفیت چاپ را داوری نخواهد کرد.    
۷- محدودیتی برای چگونگی ارایه و نمایش عکس‌ها وجود ندارد و هنرمندان (در صورت پذیرفته شدن) می‌توانندآثار خود را درابعاد دلخواه و با متریال مورد نظرشان به نمایش بگذارند.
۸- لازم است هنرمندان آثار خود را (برای انتخاب اولیه)، به شکل فایل JPEG، ۱۰۰ DPI، A۴
به آدرس دبیرخانه ارسال نمایند.
۹- متقاضی متعهد می‌شود که عکس‌های ارسالی متعلق به خود اوست و مسئولیت اخلاقی و حقوقی آن را به عهده می‌گیرد وبرگزارکننده هیچ مسئولیتی درقبال این موضوع ندارد.
۱۰- قیمت گذاری آثار با توافق هنرمند و گروه کار‌شناسی «عکس صبا» تعیین می‌گردد.
۱۱- نحوه فروش بر اساس فرم تنظیمی و تفاهم بین هنرمند و برگزار کننده مشخص خواهد شد.
۱۲- کتابی نفیس از آثارنمایشگاه چاپ و ارایه خواهد شد.
۱۳- تصمیم گیری درباره موارد پیش بینی نشده به عهده شورای سیاستگزاری است.
۱۴- «عکس صبا» مجاز است از عکسهای پذیرفته شده در کتاب و تبلیغات خود استفاده کند
۱۵- تکمیل فرم عکس صبا به منزله قبول مفاد فراخوان است.

هیات انتخاب:
۱- محمد غفوری ۲- شهریار توکلی ۳- مهدی مقیم‌نژاد

بزرگداشت:
نمایشگاه هنری عکس صبا بر آن است که همه ساله جهت رونق و توجه به عکاسی برگزار گردد، لیکن همزمان با برگزاری، بخشی مستقل و مرتبط با ایران اسلامی را در جهت تکریم و بزرگداشت آن رونمایی خواهد کرد. «فتح خرمشهر» عنوان بخش مستقل اولین حرکت عکس صبا خواهد بود که یاد آور دلیری و جانبازی بسیاری از عزیزان در دفاع از کیان این مرز و بوم به یادگار گذارده شده است.

گاه شمار:
مهلت ارسال آثار: ۱۵ فروردین ماه ۱۳۹۱ (تا ۳۱ فروردین تمدید شد.)
داوری و انتخاب آثار: ۱۷ تا ۲۰ فروردین ماه ۱۳۹۱
اعلام به برگزیدگان: ۲۲ و ۲۳ فروردین ماه ۱۳۹۱
مهلت ارسال آثار برگزیدگان: ۱۰ تا ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۱
شروع نمایشگاه: اردیبهشت ماه ۱۳۹۱

متعاقباً اطلاعات بیشتر در اختیار علاقه مندان قرار می‌گیرد.

دبیرخانه عکس صبا: خیابان طالقانی، جنب سینما فلسطین، خیابان برادران شهید مظفر، پلاک ۱۲۵ تلفن: ۷ – ۶۶۴۸۷۵۳۶ نمابر: ۶۶۴۹۴۵۱۲
gallerysaba@gmail.com

[دریافت فراخوان و فرم]

سایت فراخوان